לצאת מתל-אביב, להיכנס לבר

תל אביב מציעה מבחר ענק של ברים בכל סגנון, אבל בעיות חניה ומקומות שנפתחים ונסגרים אחת ליומיים מקשים על יחסים לטווח ארוך. מה עושים? נוסעים. יצאנו למסע חוצה ישראל אלכוהולי בברים הכי מעניינים מחוץ לעיר הגדולה, מראש פינה ועד אילת. החשבון לפניכם.

לצאת מהעיר להיכנס לבר

בתל-אביב תמיד יקרה משהו. יש בה יותר ברים ממקומות חניה אבל כל מי שפותח בה את הערב עם צ’ייסר לא יודע איך הוא ייגמר. אוסף של אנשים צעירים ליברלים ויפים, בטח אחרי שליש של בירה, תמיד יעורר בנו ניחוח של הרפתקה. מצד שני –  זו גם אשליה. עבור מי שמגיע מחוץ לעיר, בין הרצון להוריד את היום עם כוסית ערק בבר תל אביבי לבין מימושו בפועל, יש זמן אינסופי של חיפוש חניה, פאנל בנושא בחירת נהג תורן, והבנה שהבר המצליח בעיר עליו שמעתם לאחרונה בדיוק נסגר. ככה זה בתל אביב: פעם אתה למעלה, פעם אתה למטה, ופעם אתה עובר הסבה מבר תוסס לחנות מנעולים. למרות זאת, תל אביב כנראה תמיד תישאר המרכז של חיי הלילה, אבל מי אמר שחייבים להישאר במרכז כדי לשתות אלכוהול איכותי ולהעביר ערב שווה? הגיע הזמן לצאת מהבועה ולפתוח את הראש (והכבד) לאופציות חדשות. הנה 6 אפשרויות מעניינות לשתייה מחוץ לתל אביב, מראש פינה ועד אילת:

טנג’רין, ראש פינה

אם אתם בראש פינה, אתם כנראה בצימר מפנק שכולל, ובכן, מה שכל צימר כולל. אחרי שבזבזתם חצי מהזמן בניסיונות הפעלה של הג’קוזי וישבתם בו בשקט מבעבע, הגיע הזמן לצאת קצת מהג’קוזי ובכלל, ראש פינה מצוידת ברשימה מכובדת של ברים ומקומות שתייה טובים. אחד מהם, מקום מוצלח במיוחד, הוא טנג’רין. בשעות הצהריים המקום משמש בעיקר כמסעדה  אבל בלילה הוא הופך לדלעת של אלכוהול – בר מלא חיים עם הופעות חיות במנעד ז’אנרים רחב של רוק, פאנק, ג’אז ובלוז, דרך ערבי ג’אם ועד ערב הקרנת סרטי קאלט. בר האלכוהול עשיר, חביות הבירה שמנמנות ונעימות, ומהמרפסת תוכלו ליהנות מנוף גלילי (עם אלכוהול בדם הוא נראה אפילו טוב יותר). אגב, אתם חלק מחתיכת היסטוריה: הבר ממוקם במבנה עתיק בן 150 שנה ששימש בעבר כאורוות הסוסים של הברון רוטשילד. ואם תשתו מספיק, אולי תראו גם אותו.

לוקיישן: ראש פינה העתיקה, אתר השחזור.

מעיין הבירה, חיפה

אל תתפלאו אם תראו שודד ים בכניסה. “מעיין הבירה” הוא מקום סופר אותנטי, שילוב של מסעדה ובית מרזח של פעם, תחנת חובה לאוהבי הבירה, האיקרה והנקניקים. ההיסטוריה של המקום מתחילה בשנות החמישים כאטליז ובית חרושת לנקניק, שבשנות השישים הפך למסעדה של ממש, עם ברז בירה אחד. מאז זרמו כאן הרבה מאוד בירות ומשקאות אלכוהוליים אחרים, והיום המעיין הוא מוסד חיפאי מוכר גם מחוץ לגבולות הצפון, שרק כמות הסיפורים המיתולוגיים עליו מתחרה בכמות ברזי הבירה שבו. אחד מהם מספר על המלצרית מניה, שעבדה במקום עד גיל 78. כשנפטרה בגיל 94 הגיע בנה בן ה-60 – בחור צעיר שביקש להמשיך את מסורת אמו ולמלצר במקום בעצמו.

לוקיישן: רחוב נתנזון 4, חיפה.

יודל’ה, ירושלים

את שוק מחנה יהודה בירושלים אין מי שלא מכיר, והמקום הכי מפורסם בו הוא כנראה מסעדת “מחניודה”, של השף אסף גרניט. אבל מה עם הבן הצעיר והבועט שלה, יודל’ה? ממש מול המסעדה ממוקם בר קטן, שנפתח לפני מספר שנים בעקבות ההצלחה של מסעדת האם. מקום קטן, אווירה שכונתית ומוזיקה מעולה. חוץ מצוות ברמנים ומלצרים שכנראה חיים על דלק סילוני (הם ב’היי’ תמידי), תמצאו ביודל’ה אלכוהול משובח, תפריט מנות שוק מנצחות ובעיקר אווירה מעולה. גם שוק, גם שיק.

לוקיישן: בית יעקב 11, ירושלים.

“זה”, אשדוד

רובנו מנהלים מערכת יחסים די מתומצתת עם הבר שלנו: הוא אמור לספק לנו אלכוהול טוב, אווירה משמחת וכיף בלב. אנחנו אמורים להשאיר אצלו כמה שטרות נאים, לא כולל שירות. אבל מה עם קצת ערך מוסף? כבר שנתיים וחצי פועל באשדוד בר מסוג אחר, שמגדיר את עצמו כ”פאב החברתי הראשון”. המטרה: לשלב בין חיי לילה לאקטיביזם חברתי. האמצעי: הרצאות חברתיות ופוליטיות מעניינות מפי דמויות מפתח בתחום, תוך כדי ישיבה על בירה קרה. משפטי פיק-אפ מומלצים: “את מוכרת לי, היית בהפגנה נגד ביטול חוק המסתננים השבוע?”. חוץ מהרצאות, מתקיימות בפאב מסיבות התרמה למען מטרות חשובות. במסגרת ליין “שלישי חברתי” מתקיימים במקום הופעות סטנד-אפ וערבי במה פתוחה, וגם הופעות רוק עם ריפיל חופשי של בירה.

לוקיישן: חוף הקשתות, אשדוד.

החבית, מצפה רמון

אחרי יומיים של צפייה ביעלים ובשקיעה מרהיבה, רוח חמה שמלטפת את העורף ושאר קלישאות שתהיו חייבים לחוות באופן אישי במצפה רמון – כל אחד חייב להירגע עם איזה דרינק. “החבית” היא מקום נהדר להתחיל בו. בר-מסעדה שמאוכלסת בשילוב של מקומיים ותיירים, מוזיקה טובה, מבחר גדול של אלכוהול, בירות בוטיק ואחרות ומנת הצ’יפס הכי גדולה בארץ. באמת. אם אתם במצפה רמון וזקוקים לדרינק, אין לכם מה לחפש במקום אחר. (באמת שאין, זה הבר היחידי בסביבה).

לוקיישן: נחל ציה 10, מרכז חכמוב, מצפה רמון.

דרינקין, אילת

כולנו חווינו את זה: ירדנו לאילת, צלינו את עצמנו תחת השמש, אכלנו טוב, עשינו שופינג בקניון, ובערב חיפשנו מקום מרענן, שיגיש לנו אלכוהול איכותי עם מוזיקה טובה. חיפשנו, ובסוף מצאנו שוב את עצמנו במאנקי’ז. חלאס. בפעם הבאה שאתם באילת, בקרו ב”דרינקין”, פאב שמזכיר קצת את תאילנד בפול מון (בלי הקטע של תאילנד): מגוון עצום של אלכוהול בבאקטים, בירות, קוקטיילים וצ’ייסרים משמחים, מהמותגים האיכותיים והמוצדקים, ובמחירים נמוכים. ככה זה כשים, שמש, אלכוהול ומחירים ללא מע”מ נפגשים.
לוקיישן: יותם 1, מרכז התיירות, אילת.

לצאת מתל-אביב, להיכנס לבר was last modified: June 21st, 2017 by מערכת הבלוג